Cyfryzacja pomocna w wyrównywaniu szans
Rozwój technologii internetowych ma także miejsce w administracji publicznej. Jego wyrazem jest uruchamianie przez PFRON nowoczesnych systemów informatycznych obsługiwanych za pomocą przeglądarek internetowych. Sztandarowym przedsięwzięciem PFRON w tym zakresie jest budowa systemu informatycznego „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON - System iPFRON+”. System iPFRON+ umożliwiać będzie składanie wniosków aplikacyjnych i rozliczanie środków dla wszystkich obecnych oraz przyszłych Programów Wsparcia PFRON, które realizowane są bezpośrednio przez Fundusz. Ale w pełni elektroniczna obsługa spraw to nie wszystko. iPFRON+ będzie pierwszym systemem PFRON, który umożliwi Beneficjentom wsparcia dostęp do spersonalizowanych danych dotyczących udzielanej im pomocy, ocenę jakości otrzymanego wsparcia oraz zgłoszenia akcesu do projektów finansowanych ze środków PFRON.
System tworzony jest z naciskiem na jego dostępność dla szerokiego grona użytkowników
Dostępność rozumianą znacznie szerzej, niż tylko zgodność z zaleceniami WCAG 2.1. Dostępność rozumianą jako wsparcie najnowszych narzędzi, takich jak: dyktowanie treści wniosków, wsparcie wirtualnego asystenta czy rozbudowaną pomoc kontekstową. Wreszcie dostępność rozumianą jako przemyślane i szeroko konsultowany interfejs graficzny. Nie mniej istotną rolę pełnić będzie internetowy serwis informacyjny, platforma e-learningowa oraz szkolenia stacjonarne i online. W 2023 r. sukcesywnie uruchamiane będą nabory wniosków w poszczególnych programach wsparcia. Przyszłoroczny konkurs o zlecenie realizacji zadań organizacjom pozarządowym także odbędzie się z wykorzystaniem nowego systemu.
Gościem Roberta Łuchniaka w radiu RDC był Daniel Cymbaluk, koordynator projektu iPFRON+, zapraszamy do wysłuchania rozmowy, tu:
Projekt „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym – System iPFRON+” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 „E-administracja i otwarty rząd”, Działanie 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.